[Startups] Maarten Graven over Flamyngo
- Bureaus
- 15 jul 2016 @ 12:08
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - StorytellingApps
- 15 jul 2016 @ 12:08
- Dewi Smeenk
De Flamyngo-app maakt het gebruikers zo makkelijk mogelijk om de beste reistips te verzamelen bij vrienden, waardoor je zelf een sociale reisgids kunt samenstellen. Wij spreken oprichter Maarten Graven.
Wat is Flamyngo?
Flamyngo is het nieuwe reisplatform dat het delen en verzamelen van reistips makkelijk maakt. Als je op citytrip gaat naar een populaire stad, weten je vrienden bij welk koffietentje, ontbijtplek of cocktailbar je moet zijn. Maar om al die tips te verzamelen, is nog een heel gedoe. De app van Flamyngo biedt daarvoor uitkomst.
Waarom ben je Flamyngo begonnen? En waar staat Flamyngo voor?
In de ruis van sociale media gaan veel waardevolle tips van vrienden verloren. Met de Flamyngo-app kunnen vrienden gemakkelijk tips toevoegen via een link, gewoon via WhatsApp of Facebook Messenger. Zij hoeven dus niet eerst zelf de app te downloaden. Alle tips stromen automatisch binnen in jouw persoonlijke sociale reisgids. Dus niet meer terugzoeken op timelines of het doorzoeken van eindeloze e-mails. Het is mijn motivatie geweest om mensen de leukste plekken te kunnen laten ontdekken, op de meest eenvoudige manier. Flamyngo staat voor eenvoud en inspiratie.
Hoe is Flamyngo gefinancierd?
Vanaf het begin zijn er investeerders bij betrokken die vertrouwen hebben in de verdere groei van het platform. Naast de groep van investeerders hebben wij de samenwerking gevonden met creative agency Fonk. De totale investering bedraagt 200.000 euro. In korte tijd is met veel designers en developers van Fonk gewerkt aan het platform Flamyngo, waardoor het relatief snel is ontwikkeld en gelanceerd. Voor de verdere ontwikkeling en snelle groei van het platform wordt momenteel een nieuwe investeringsronde opgehaald. In de komende periode zullen we tevens een strategisch partnership met Booking.com aankondigen.
Met welke partners werk je samen?
Flamyngo heeft door integraties met platformen als Google en Foursquare automatisch aanvullende gegevens van locaties beschikbaar, zoals adres, telefoonnummer en openingstijden. Deze informatie over de locaties is offline te bekijken en er kan door de koppeling met Google ook een route worden gepland. Daarnaast werken wij dus samen met partijen als Booking.com. In de toekomst kun je via ons platform een hotel dat aangeraden is door vrienden direct boeken.
Wie is de concurrentie?
Momenteel zijn er veel reisplatformen waarbij je zelf je favoriete plekken kunt toevoegen. Denk hierbij aan Foursquare, Everplaces en ook het onlangs gelanceerde Spot. Flamyngo onderscheidt zich van de concurrentie door met name het verzamelen van tips van vrienden heel makkelijk te maken.
Om de gebruikers nog meer inspiratie te bieden, richten wij ons tevens op de influencer van nu: de bloggers. De inmiddels meer dan 50 aangesloten experts helpen niet alleen mee met het cureren van hotspots, tevens zetten ze de tofste locaties extra in de picture via een widget, die zij in twee tellen in een blogpost kunnen plaatsen. Goed voorbeeld is de populaire travelblog als WeLikeBali welke met 50.000 bezoekers per maand inmiddels zijn favoriete ontbijtplekken toont in de Flamyngo widget.
Wat heeft Flamyngo nodig om te kunnen groeien?
Enthousiaste gebruikers! Om beter te begrijpen waar zij wel of geen behoefte aan hebben in de app of de widget, hebben wij heel veel interviews gedaan om maar zoveel mogelijk feedback te verzamelen. Het ziet er naar uit dat dat een goede benadering is geweest. Er zijn al meer dan 15,000 plekken toegevoegd op het platform en de reacties zijn zeer positief na verschillende aanpassingen en toevoegingen. Onze overtuiging is om met deze krachtige community grote stappen te zetten!
Wat zijn de ambities van Flamyngo?
Flamyngo heeft de ambitie om internationaal hét platform te worden waar mensen hun eigen favoriete plekken opslaan en met vrienden hun reistips kunnen verzamelen. Denk aan 'Pinterest voor reizen'. De eerste stap naar het verwezenlijken van deze ambitie is inmiddels gezet. Sinds vorige week donderdag is het internationale gebruik van de app flink toegenomen door een top 5 notering op de populaire Amerikaanse website Product Hunt.
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management